Ordrebekræftelsen er bindende. Ordren kan ændres i antal op til 7 dage inden leverings-/afhentningsdatoen. Information om ændringer skal sendes til festmesteren@festmesteren.dk
Der vil blive opkrævet et håndteringsgebyr på 370,00 ved nedjustering af antal af service foretaget senere end 7 dage inden lejeperiodens start. Det er muligt at opjustere op med forbehold for vi har varen på lager.
Ved modtagelse af ordrebekræftelsen bedes I kontrollere at alle data stemmer overens. Hvis der skulle være tale om eventuelle unøjagtigheder skal I kontakte os herom hurtigst muligt.
Ved modtagelse hos lejer, gennemgås ordren af lejer for at sikre at der ikke er fejl og mangler.
Hvis der ikke bliver gjort opmærksom evt. fejl og mangler på leveringsdagen, anser vi ordren som komplet leveret. Evt. reklamation skal fremsættes inden ibrugtagelse.
Nødtelefon er 61 70 55 00.
Alt leveres til jer i komplet stand og i forsvarlig emballage.
Lejer er ansvarlig og bærer alene risikoen i hele lejeperioden enhver skade, der er pådraget de lejede produkter i lejeperioden. Det er hermed lejers egen forsikring, der stiller til ansvar for evt. skader.
Lejer er ansvarlig for alt materiale fra udleveringstidspunktet til det er os i hænde igen.
Inventar
Vores varer leveres i efterset og rengjort stand. De Lejede effekter skal returneres i samme stand, som de er modtaget i og i samme originale emballage. Evt. returneret snavset/defekt materiale rengøres/repareres for lejeres regning. Der gælder borde, stole, bænke, køleskabe, partycoolers, lysestager og alle vores el artikler.
Opvask inkluderet i prisen.
Service er ligeledes leveret i rengjort stand, direkte fra vores opvaskemaskiner og klar til brug. Servicen returneres dog gerne i snavset stand, da opvasken er inkluderet i udlejningsprisen. Glas og kander tømmes og stilles i kassen på foden, og tallerkener, skåle og fade skrabes fri for madrester og kommes i kasserne som de er leveret i. Bestik kommes i de medbragte poser.
Borde og stole
Udlejer påtager sig intet ansvar for eventuelle ridser på gulve eller lignende, som måtte opstå fra udlejningsmateriel. Borde og stole skal aftørres, bankes eller støvsuges før de afleveres.
Partytelte og pavilloner
Tilkørselsvejen skal være egnet til stor varebil og plads skal frit tilgængelig.
Teltet skal kunne fastgøres til underlaget med pløkker. På underlag, hvor pløkning ikke er muligt, vil betonklodser blive anvendt, hvilket ved medføre en merpris som er oplyst ved ordrebekræftelse.
Udlejer fraskriver sig ethvert ansvar for skader på strømførende kabler, gas- og vandledninger, telefonlinjer, fiberkabler eller andre nedgravede installationer, der befinder sig inden for en dybde af 100 cm.
Det er ikke tilladt at anvende tape eller andre klæbende materialer på teltdugen. Flag eller papir-dekorationer, der kan smitte af, må ikke hænge, så de berører teltdugen. Åben ild eller fyrværkeri må ikke anvendes i eller i nærheden af teltet, og elpærer eller andre varmekilder må ikke komme i kontakt med teltdugen. Teltet skal være lukket, når det forlades.
Robotplæneklippere må ikke køre i nærheden af teltet, da dette kan beskadige siderne. Hvis dette sker, vil lejer blive faktureret for en ny teltside.
Gulv
Gulvet kan ikke forventes at være rent ved levering. Lejer må selv sørge for rengøring af gulv inden brug, hvis det anses for at være nødvendigt.
Transport
Tidsrum for levering hedder mandag til fredag i tidsrummet 08.00-16.00. Ellers efter aftale. Materialet leveres med varebil, kontakt os venligst ved specielle tilkørselsforhold.
Varerne leveres og afhentes max 30 meter i jordplan fra varebil.
Ønskes yderligere håndtering bedes du venligst aftale dette på forhånd.
Ved levering i etageejendom afregnes opbæring/nedbæring som ekstra.
Vi placerer de lejede effekter bedst muligt. F.eks. garage, carport, skur eller andet overdækket område. Oplys gerne hvis der er bestemte ønsker i forhold til placering af ordren ved levering.
Lejeperioden
Udlejningspris er baseret på op til 3 døgns udlejning, medmindre andet er aftalt og det fremgår af ordren. Ønskes en længere lejeperiode giver vi gerne et tilbud
Af logistiske årsager vil materialet nogle gange blive leveret før og afhentet senere, vi bestræber os altid på at afhente materialet hurtigst muligt efter arrangementets afholdelse.
Afbestilling
Ordren kan afbestilles eller reguleres nedad indtil 7 dage før ibrugtagning. Ved senere afbestilling, går depositum tabt.
Returnering
Ud over at kontrollere om alle produkter er returneret og intakte, kontrollerer vi også om alle produkter er korrekt rengjort/afvasket.
Ved afhentning og returnering ved vores lager
Lejer er velkommen til selv at hente og aflevere det lejede, når det foregår i lukket bil
eller i rengjort og lukket trailer. Ved selvhenter forventes det at lejer selv kan bære det ind og ud af vores lager.
Ved selvhenter og returnering på vores lager skal alle bord, stole, køleskab, service mv. afleveres ved vores port 5.
Returnering af duge og servietter kan afleveres via døren ved vores showroom.
Udebleven aftale
Ved udebleven aftale om returnering opkræves der er gebyr på 250,00 dkk pr. dag.
Hvis det ikke er muligt at returnere produkterne til den aftalte tid, skal lejer senest kl. 12.00 på dagen for aflevering informere udlejer via mail eller telefon.
Udebliver beskeden, pålægges et gebyr på 250 kr pr dag indtil ordren er leveret retur.
Erstatning
I lejeperioden bærer kunden overfor udlejer fuldt og helt risikoen og ansvaret for skader på det lejede materiale, ligesom kunden hæfter for bortkommet materiale.
Hvis der mangler produkter, eller hvis der er beskadigede produkter i den returnerede ordre, fremsender vi opkrævning af erstatning senest én uge efter returnering.
Ved skader og bortkommen effekter vil lejer blive faktureret. Erstatningen opgøres efter nedenstående prisliste.
Betalingsbetingelser
Depositum:
For ordrer over 600,00 DKK skal der indbetales et depositum på 50% af det samlede beløb senest 14 dage inden lejeperiodens start. Betalingsoplysninger fremgår af ordrebekræftelsen.
Vigtigt! Husk at angive ordrenummer ved indbetaling af depositum.
Betaling af restbeløb:
Restbeløbet betales netto kontant ved returnering eller afhentning. Vi modtager betaling via MobilePay, bankoverførsel eller kontant, medmindre andet er aftalt.
Husk at angive fakturanummer ved indbetaling af restbeløb.
For ordrer under 600,00 DKK:
Vi kræver forudbetaling. Ved modtagelse af ordrebekræftelsen bedes du indbetale hele beløbet senest 14 dage inden lejeperiodens start for at få ordren udleveret.
Bemærk, at beløbet ikke refunderes ved annullering senere end 7 dage før ibrugtagning.
Eventuelle ændringer eller afbestillinger kan være underlagt yderligere gebyrer.
Stel | 75,00 pr. del |
Bestik | 25,00 pr. del |
Glas | 40,00 pr. del |
Sølvvarer | 130-600 pr. del |
Stålvarer | 250,00 pr del |
Duge og servietter | |
Duge | 250,00 |
Servietter | 100,00 |
Elartikler | I tilfælde af maskinen er defekt, er reparation med i lejeprisen, dog ikke hvis det er selvforskyldt. |